Novi Sad
09.07.2012.
08:52 > 07:10
Nakon što je pre dva dana Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) promenilo trasu na liniji 5 i uvelo novu liniju sa brojem 18, slušaoci Radija 021 požalili su se da ova izmena samo "pogoršala kvalitet prevoza".
  • mita

    29.08.2012 14:22
    :P
    samo mi se ne svidja to shto se sad zove 18, umesto petice, bolje da se njima zove 18, jer su oni na kraj sveta, a Detelinara je bliza i centru i svemu.. :P
    a da, konacno ne moram vishe da izlazim kod Futaje, jer ovi garavi (ma znate ih, ovi shto bazdishu i shto su alergicni na sapun i vodu) ne ulaze vishe kod Futaje i ne remete koliko toliko cist vazduh. Ziveli :)
  • Nikola Vukić

    10.07.2012 22:07
    @Jugović-Kyza
    Jedan od problema jesu bila solo vozila, kapaciteti nisu bili dovoljni (prepunjena vozila) pa se autobus od Futoške pijace do Temerinskog mosta zadržavao na svakoj stanici i više od minut da bi prvo svi koji su kod vrata izašli, zatim su izlazili ljudi koji silaze na tim stanicama da bi se na kraju vratili ovi koji su stajali kod vrata (i tako na svakoj stanici).

    I pored toga, ima i drugih načina za rešavanje problema sa kašnjenjima, a to sam ranije naveo.

    Ako razmišljamo kao neki ljudi ovde, trebalo bi da sve linije skratimo do centra (7, 8 i 9 su takođe dugačke) pa bismo dobili mrežu linija kakvu imaju varošice, a ne grad od preko 350 000 stanovnika. Neverovatno je da ne postoji veza Klise sa zapadnim delovima grada (Detelinara, Novo naselje, Telep) pored Železničke stanice ili kroz Industrijsku zonu "Jug" već gde god da idemo moramo proći kroz centar što oduzima mnogo vremena. Takođe je neverovatno što kroz Grbavicu ne prolazi nijedna linija, a mogli bi oni mini busevi. Neverovatno je i što samo određeni delovi grada imaju noćni prevoz.
  • Klisanin

    10.07.2012 09:57
    Nova trasa 5-ce
    Ljudi svi koji su nezadovoljni zalite se na ovaj mail
    primedbe@gspns.rs
    Da nas bude sto vise mozda nam onda i sulise molbe...
  • BOJAN

    10.07.2012 08:53
    Osteceni smo novom trasom
    Ovo je bezobrazluk ljudi iz GSP-a sto su nam uradili...Sve ovo je odradjenom mahom iz finansijskih uslova,jer kvalitet sigurno sa prethodnom putanjom 5-ice nemoze da se poredi...Ono sto je savrseno ne treba dirati a to je bila stara trasa...LJUDI POBUNIMO SE NAPRAVIMO NEKU PETICIJU,mozda ce se onda ljudi iz GSP-a smilovati...Prema tome dajte svi nezadovoljni da se organizujemo i dokazemo zaslepljenim ljudima iz GSp-a da su napravili veliku gresku!!!!!!!!!
  • pera

    10.07.2012 06:18
    telep - klisa
    a ja sa telepa i dalje moram da cekam jedan bus, preko telepa, limana, grbavice do starog grada, pa tek onda na 5 ili 1 da bi stigao na posao koji je na klisi, populacija i i telepa i klise raste iz dana u dan, da ne spominjem novu detelinara, a linije ostale iste, znate li vi koliko ima firmica i tim delovima grada i koliko ljudi svaki dan putuje na posao kroz centar samo zato sto su sve autobuske linije tako ispreplitane, peske da idem stigao bih pre...
  • Duka Diesel

    09.07.2012 21:35
    Navika
    Na sve se covek navikne samo treba malo vremena...
  • Jugović-Kyza

    09.07.2012 21:30
    @Nikola Vukić
    Novosađanka je u pravu, konstantna kašnjenja su se stvarala zbog dužine ove gradske linije. I zašto misliš da se zglobni autobusi nebi sustizali? Bi, seti se najlona ranije, dok GSP nije skratio trasu do ž.stanice. Druga stvar, ja od Futoške pijace stižem brže, komotnije i tačnije do Jugovićeva. Sednem u 18-icu i ne guram se sa vama, klisanima. Bravo za GSP.
  • Nikola Vukić

    09.07.2012 18:24
    @Novosađanka
    To sa sustizanjem je tačno, "petica" verovatno drži rekord sa 3 autobusa "u voziću", i to se često ponavljalo.

    Ali takve stvari se rešavaju uvođenjem zglobnih autobusa (na kojima JGSP izuzetno škrtari), povećanjem vremena obrta i uvođenjem prednosti za javni prevoz kao što su žute trake ili ulice rezervisane za javni prevoz. Zašto npr. Jovana Subotića i Stražilovska ne bi bile rezervisane samo za javni prevoz u vreme špica s obzirom da su uske, a kroz njih prolazi mnogo linija? Grad jednostavno ne čini ništa na poboljšanju javnog prevoza pe svake godine opada broj putnika.

    JGSP toliko štedi na svojim putnicima da subotom na "petici" do 13 sati stignu da zamene zglobne autobuse (koji voze zbog Najlona).

    I nešto ne primećujem da je "petica" nešto mnogo tačnija nego pre. U subotu sam je čekao 16 - 17 minuta iako u to doba ide na 12 - 13 minuta.
  • Nikola Vukić

    09.07.2012 17:59
    Klisa od svih većih delova grada ima najmanje linija i najlošije veze sa ostatkom grada, a posle ove promene je još gore.

    One koji kažu da se Jevrejska prepešači za 3 minuta (možda pretrči?) molio bih da se suzdrže: da li biste prihvatili da "dvojka" ide sa Novog naselja samo do Futoške pijace?

    Ako je već nemoguće održati onakvu "peticu" kakva je postojala do 1. jula, onda bi makar trebalo da ide do Futoške pijace, a što se tiče okretnice, imaju toliko različitih opcija (kroz Ul. Braće Ribnikara, Železnička stanica, kod Stadiona Vojvodine). Autobusi uvek mogu da se okreću kroz više ulica (kao "trojka" na Detelinari).

    Zahvalio bih se i redakciji Radija 021 što su objavili moj mejl. Svaki dan čujem sve više nezadovoljnih ljudi u busu, ali ne znaju kome da se žale. Nadam se da ćemo do kraja uspeti.
  • Slusalac

    09.07.2012 15:35
    GSP i Mi.
    Sve cene karata za prevoz na gradskom i prigradskim linijama formirati striktno po kilometrazi.
    Nije u redu da se od N.Naselja do Petrovaradina od prve do poslednje stanice neko vozi za 45 dinara ili Novi sad Paragovo takodje za 45 dinara. Gradjani Veternika placaju 90 dinara kao i gradjani Rumenke.
    Korisnici prevoza na gradskim linijama su veoma povlasceni u svakom pogledu. Po broju polazaka,po nocnim polascima,ceni karte,razdaljini izmedju stajalista i sl.
    To da su se stizali autobusi na bivsoj jedinici i petici je istina,a slicno se desava na liniji broj 11 i liniji br.7
    Gospodo kupujte mesecne (pokazne ) karte i bice vam svejedno kojim autobusom idete i koliko ih promenite.
    Nemate nepotrebnog zadrzavanja pri ulasku u vozilo, nemate problema sa sitnim novcem, i ne rizikujete da vas odzepare.
  • alisa

    09.07.2012 13:35
    dragi klisani
    pa zalite se gosn Srbi Bubnjevicu...mozda vam uslisa molbe...
  • Deni

    09.07.2012 13:28
    Sramota za GSP
    Stvarno ste hteli da se ovajdite... Niko nije zadovoljan razdvajanjem linija, samo da iskažem svoje i utiske ljudi koje poznajem.

    I još nešto - onomad ste govorili da nemate dovoljno vozila za liniju 13, koja bi obuhvatala Bul. Evrope i navodno je zbog toga niste ni uveli. A sad, vidim, imate dovoljno vozila...
  • novosađanka

    09.07.2012 13:11
    Prvo - većina ljudi koji komentarišu sigurno se ne voze svakodnevno tom 5-icom u špicu. U pravu su ljudi iz GSP-a - zbog dužine linije dešavalo mi se da čekam u centru autobus za Klisu i pola sata i da zakasnim na posao, a da zatim dođu tri autobusa jedan za drugim...

    Drugo - sećam se vremena kada linije u Novom Sadu nisu bile spojene, kad je 3 kretala sa Trifkovićevog trga, a 2 ispred današnjeg Pariskog magazina... pa nikome nije bio problem da prošeta... jako ste se, gospodo draga, razmazili!

    Treće - ko Vas tera da kupujete kartu - kupite pokaznu početkom meseca, pa se vozite do mile volje... pravo na pokaznu imaju svi građani Novog Sada
  • korisnik

    09.07.2012 13:05
    5.
    Peticu koristim svakodnevno, čekam je na stanici gde staju autobusi 3, 7, 14. nikada nisam primetila da se susreću dve ili više petica. Tačna je bila kao sat. Prvo je ukinuta linija 70 što nije dobro a verovatno je sledeća linija 3 pa izvolite presedati npr. kod kokre ako ćete dalje...
  • Lav Toster

    09.07.2012 12:31
    klisa ce se odcepiti
    Delovi grada severno od kanala treba da se odcepe od ostatka Novog Sada i osnuju posebno mesto koje bi se zvalo Severni Sad. Od love koju uplacujemo u budzet grada jako se malo vrati u ove delove grada. Situirani izmedju kanala i autoputa imamo jako veliki potencijal ali dok se ne odcepimo i ne zagospodarimo svojim sredstvima nista se nece promeniti. NI JEDNA USTANOVA KULTURE nije izgradjena u ovom delu grada!?! WHTFCK!!! Serverni Sad, jedina nada!
  • mila

    09.07.2012 12:10
    uskladite autovuske polaske
    moj predlog je da cetrnaesticu produzite do Rumenke.ako moze Sangaj da ima gradsku liniju zasto nebi mogla i Rumenka.Stanovnici izmedju Sajlova i Rumenke muku muce sa busevima pesacimo iili cekamo prigradske,placamo po dve karte da bi stigli do centra.Molimo menadzment grasa da poradi na ovom predlogu!
  • posmatrac

    09.07.2012 11:27
    Zato...
    ...što mi, građani, postojimo zbog GSP-a. Nemoj da je nekome slučajno palo na pamet da kaže da oni, GSP, postoji zbog građana.
    Bezobrazno. Mnogo bezobrazno od strane gradskog prevoznika.
  • Igor

    09.07.2012 11:05
    Osakaćena 5
    Loše su im analize i ja se slažem da su skroz zanemarili futošku. Nije problem prošetati do centra ( nekom treba 3, nekom 10min), ali kad putuješ iz drugih mesta na pr. Veternik, Beočin... nije ti svejedno,a i ako napuniš ceger na pijaci pa vučeš do centra ili samo pređeš put pogotovo stariji sugrađani, postoji i brojni drugi razlozi...
    Sada traže peticiju da menjaju trasu, a na osnovu primedvi dve babe i tri žabe i neke aljkave analize su osakatili peticu
  • Sibirjev

    09.07.2012 10:41
    Uvesti sistem naplate po zonama, a ne linijama
    Uvesti zone grada, to kod nas već postoji po opštinama (Liman, Centar, Salajka...) i cena osnovne karte je iz jedne zone u drugu do nje. Ukoliko je iz jedne zone u treću - cena je dva puta osnovna, u četvrtu - tri, itd. Svako da ima pravo povratka u roku od sat vremena sa istom kartom. (Naravno, ovo podrazumeva da je osnovna cena karte daleko niža nego sadašnja, nivelisanje neka urade stručnjaci).
    Ovako se ne plaća linija, nego prevoz iz zone u zonu, bez obzira na broj presedanja. Ovaj sistem se odavno koristi, tako da ne opisujem ništa novo i neizvodljivo.
  • Aleksandar

    09.07.2012 10:28
    Anketa?
    Stanovnik sam Klise već 26 godina, pa me interesuje u kom periodu od proteklih 26 godina su vršili tu pomenutu anketu za promenu trase?

    Ono što se nezvanično čuje što medju radnicima GSP, što medju narodom je da je jedini razlog promene trase dodatnih (ili uskoro i više) 5o dinara za gradjane koji nemaju mesečnu karticu jer ne koriste tako često gradski prevoz, ili jednostavno nemaju para za istu.
    Sramota je što su izabrali baš ovu gradsku liniju, obzirom da je linija broj 5 nedavno bila proglašena za liniju na kojoj se najmanje ljudi švercuje, i na kojoj je prihod GSP-a najveći.

    Takodje valja spomenuti da na liniji broj 5 u području Klise, GSP nije postavio nijednu nadstrešnicu koja služi kao zaštita od sunca, vetra, snega ili kiše, pa su se gradjani ovog dela grada osećaju kao gradjani drugog reda, što se novim potezom GSP i pokazalo kao tačno.

    Hvala na prostoru
  • Jk

    09.07.2012 09:57
    Grbavica
    Stvarno nije uredu... I mi sa grbavice smo neyadovoljni, sad menjam dva autobusa i placam po dve karte... Sramota.. Treba nekako da se pobunimo protiv toga...
    Niste u pravu prema poslednjem komentaru, vise sa petice ne moye da se predje na 11/cu. a prema vasem komentaru vase dete verovatno ne zivi na klisi pa vam je lako da tako komentarisete.
  • Boki NS

    09.07.2012 09:50
    Samo naplata!

    Jebe se njima za prevoz i putnike, bitno je što više karata naplatiti! Nije ovo jedini slučaj, tako su i jedinicu osakatili, pa uveli 12 da moraš da platiš dve karte do telepa...

    GSP-LSP...!
  • Zoran021

    09.07.2012 09:42
    odluka
    To je odluka ligaškog direktora koji nema veze sa saobraćajem i sa stanovništvom u N.Sadu jer se ne menja ono što odlično funkcioniše mnogo godina.
  • nss

    09.07.2012 09:41
    @5tica
    Gospodo,setnja je delotvorna.
  • Boris

    09.07.2012 09:39
    razmazeni
    ako ja mogu da menjam dva autobusa sa naselja do klise mozete i vi da prosetate od futoske do centra pa tamo da cekate bus...citava 3 minuta setnje...
    a do medicinske bez problema jedinicom do jedanaeske ili devetke
  • Ja

    09.07.2012 09:29
    Da pomognem roditelju deteta sa klise. Vase dete moze koristiti 2 autobusa, 5-icu i 11-icu, ili 1-icu i 11-icu, ili umesto 11-ice 4-ku. A da sam ja vase dete, sisla bih u centru, otisla dvojkom do Jodne banje pa prosetala 5 minuta.
  • ns

    09.07.2012 09:15
    Jedini pravi razlog deljenja gsp linija je naplata više karata za istu destinaciju.
  • 09.07.2012 09:10
    Avijacija
    I stanovnici Avijacije i Detelinare su nezadovoljne ukidanjem linije od Avijacije do Temerinskog puta!!!
    Hoćemo nazad peticu!
  • b0bo sa klise

    09.07.2012 09:09
    c;udno i potpuno neopravdano
    Nema ovde govora o opravdanosti skraćenja linije br.5,zbog kako kažu sustizanja autobusa,već o naplati duple karte za isti pređeni put-vožnju.Da bi deca sa Klise pohađala mdicinsku školu neophodno je da menjaju 3 autobusa-zavisno, da li idu u školu ili se vraćaju iz škole.To predpostavlja i 1 čas da ranije ustaju,E,neka vam je nazdravlje,šta još neće te izmisliti da otežate život našoj deci.Hvala vama,čija deca se ne voze autobusom,a vi donosite ovakve Odluke!?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna